5 tipp a kanyhaló booking cégek kiszűrésére
Nemrégiben megkeresett egy ismerősöm azzal, hogy az egyik legnépszerűbb hazai sztárt szerette volna felkérni, azonban sajnos a közvetítő irodától azt a választ kapta, hogy nem ér rá. Arra kért, hogy segítsek hasonló nagy nevű művészt keresni. Korábban tapasztaltam a saját bőrömön is, hogy egyes booking irodáknál előfordul, hogy a művészek - bár íncsiklandó fogásként szerepelnek a közvetítő étlapján – mégsem kerülnek lekérdezésre valójában, az ügyfél egy “nem ér rá” választ kap, és kap egy listát arról, hogy ellenben ki ér rá.
Felhívtuk a kiszemelt művész menedzserét, és mondanom sem kell, hogy természetesen ráért és örömmel vállalta a felkérést … Vajon hány üzlettől esett már el?
Íme a saját receptemet a "kanyhalók" kiszűrésére:
- Nézd meg, kik szerepelnek az iroda “top” ajánlatában – mérd fel, hogy versenyképes vagy-e! Ha nem, akkor jobban jársz, ha te küldöd ki saját kiajánlóidat és időt szánsz egy címlista összeállítására (vagy megkéred egy marketinges barátodat, hogy segítsen).
- Nézd meg, hogy a te műfajodban kiket ajánlanak! Ha minden műfajban végeérhetetlen listákat találsz, akkor érdemes rákérdezned, hogy tudsz a kiajánló elejére kerülni, és milyen gyakran kérnek tőlük hasonló előadókat!
- Ha már jó ideje az iroda étlapján szerepelsz, de gyanúsan kevés a bulid, akkor teszteld az elérhetőségedet! Kérd meg egy szervező ismerősödet, hogy kérjen rád ajánlatot fix napra, fix rendezvényre!
- Versenyképes az árad? Kéress be általános árat egy fél év múlva esedékes, még nem ismert dátumú rendezvényre rád és hozzád hasonló művészekre a listájukból. Sajnos e téren is találkozni érdekességekkel ….
- Kizárólagosság? Miért is ne … de szabj feltételeket, állapítsatok meg próbaidőt, szerződjetek win-win elven! A tökéletes partner ebben is partnered lesz, mert jó üzletet kötni mindig öröm!